سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 مزیت استفاده از پلنر در برنامه ریزی روزانه

وقتی یک زندگی پرمشغله دارید، ضروری است که آن را مرتب نگه دارید. تعداد بسیار کمی از افراد توانایی شناختی برای پیگیری تمام خواسته های شغلی، خانوادگی و زندگی اجتماعی را دارند. برای این کار به یک برنامه ریز روزانه یا تقویم رومیزی 1402 نیاز دارید. در اینجا شش دلیل وجود دارد.

 

1. برنامه های موثر را حفظ کنید

برنامه ریزی موثر بخش مهمی از مدیریت زمان است. زمانی بهترین نتایج را بدست می آورید که وظایف خود را قبل از کار بر روی آنها اولویت بندی و برنامه ریزی کنید. استفاده از برنامه ریز روزانه برای برنامه ریزی زمان دقیق برای کارهای اداری، کارهای شخصی، قرار ملاقات ها و غیره تضمین می کند که به خوبی برای این رویدادها آماده می شوید.

سررسید 1402 را از سالنامه برگ خریداری کنید.

 

 2. بهره وری خود را افزایش دهید

سطح بهره وری شما تأثیر مستقیمی بر زندگی حرفه ای و شخصی شما دارد. در محل کار، بهره وری بالا به شما امکان می دهد وظایف و پروژه های خود را به موقع انجام دهید. بهره وری بالا در خانه تضمین می کند که تحت فشار کارهای خانه و سایر وظایف خانه قرار نگیرید. یک برنامه ریز روزانه به شما کمک می کند تا با سازماندهی کارآمد وظایف در محل کار و خانه، در رأس کارهای خود بمانید.

 

3. سطوح استرس خود را مدیریت کنید

همه ما هر از گاهی فشار استرس را احساس می کنیم. یکی از شایع ترین دلایل استرس داشتن یک برنامه شلوغ است که شما را از نظر جسمی و روحی خسته می کند. برنامه ریز روزانه شما به شما کمک می کند تا کارهای مهم را برنامه ریزی کنید تا مجبور نباشید با اضطراب و ترس ناشی از عدم انجام تعهدات خود کنار بیایید.

 

4. از بسیاری از مزایای سلامتی لذت ببرید

می توانید از برنامه ریز روزانه برای پیگیری و برنامه ریزی رژیم غذایی، خواب و ورزش خود استفاده کنید. وقتی برای گذراندن وقت در فضای باز برنامه ریزی می کنید، ویتامین D و هوای تازه زیادی دریافت خواهید کرد. از برخی از صفحات برنامه ریز برای ژورنال روزانه استفاده کنید، که می تواند کاملاً گیرا باشد.

 

5. خلاقیت خود را تمرین کنید

تنظیم یک برنامه مشخص برای تمام فعالیت های اجباری خود در محل کار و خانه به شما کمک می کند تا زمانی را برای تلاش های خلاقانه مانند یادگیری یک مهارت جدید یا مشغول شدن به یک سرگرمی بیابید. خود برنامه ریز روزانه می تواند به عنوان بوم نقاشی برای بیان خلاقیت خود با افزودن اقلام تزئینی مانند تصاویر، آثار هنری و برچسب ها عمل کند.

 

6. حفظ سوابق قابل اعتماد

بسیاری از افراد سازنده از برنامه ریزان روزانه خود به عنوان رکوردی برای یادداشت ها، قرار ملاقات ها و وظایف استفاده می کردند. به عنوان مثال، اگر نمی توانید به یاد بیاورید آخرین بار چه زمانی یکی از اهداف مهم خود را مرور کرده اید، می توانید برنامه ریز روزانه خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید مدت زمانی را که با یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود سپری کرده‌اید، پیگیری کنید.

 

با شروع استفاده از برنامه‌ریز روزانه برای برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و ثبت سوابق، از بهره‌وری و مزایای سلامتی بسیاری لذت ببرید.

نگه داشتن لیست کارهایی که باید انجام دهید می تواند به شما کمک کند احساس سازماندهی کنید، اما بدون برنامه ریزی مناسب، خارج شدن از کنترل آن لیست آسان است. استفاده از یک برنامه ریز شخصی می تواند به شما کمک کند وظایف خود را اولویت بندی کنید، مهارت های مدیریت زمان خود را بهبود بخشید و به شما امکان می دهد در کلاس درس و خارج از آن موفق تر باشید.
 
امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان وجود دارند که برنامه‌ریزی را سریع‌تر می‌کنند و همچنین برنامه‌ریزان سنتی برای کسانی که دوست دارند یک نسخه چاپی را همیشه همراه خود نگه دارند، وجود دارد. هر چه که ترجیح می دهید، استفاده از یک برنامه ریز می تواند به شما کمک کند تا با فهرست کارهای رو به رشد خود مقابله کنید.
 
در اینجا نحوه انتخاب نوع برنامه ریز مناسب برای سبک زندگی و ایجاد آن برای شما آورده شده است.
 
انتخاب نوع مناسب برنامه ریز
چندین فرمت مختلف از برنامه ریزان وجود دارد که برخی از آنها برای مدیریت کارهای کوتاه مدت شما و برخی دیگر برای پروژه ها و برنامه ریزی های بلند مدت بهتر هستند. سبک زندگی، برنامه و ترجیحات شخصی شما به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای خود تعیین کنید.
 
در اینجا سه ??موردازرایجترینسبکهایبرنامهریزوجوددارد:
 
هفتگی/ماهانه: این نسخه از یک هفته در هر دو صفحه، با فضای برنامه ریزی برای هر روز هفته استفاده می کند. همچنین شامل یک صفحه برنامه ریزی ماهانه کوچک در آغاز هر ماه جدید برای یادآوری های مهم تر است. این برنامه ریز برای پیگیری جلسات و قرار ملاقات های هفتگی مفید است. همچنین می تواند یک روش موثر برای دانشجویان کالج برای پیگیری سررسیدهای هفتگی و تکالیف خانه باشد.
ماهانه: اگر دوست دارید تعهدات ماه خود را در یک نگاه ببینید، ایده آل هستند. این نوع برنامه ریز در یک نسخه به اندازه میز برای فضای نوشتن اضافی یا یک نسخه جیبی که کاملاً در یک کوله پشتی برای استفاده در حین حرکت جا می شود ارائه می شود.
روزانه: برنامه ریز روزانه از گسترش یک روزه در هر صفحه استفاده می کند، که به شما فضای کافی برای برنامه ریزی تمام وظایف و یادآوری های روزانه خود می دهد. این چیدمان برای دانشجویان کالج یا هرکسی که برنامه ای فشرده یا فهرستی طولانی از کارهای روزانه دارد ایده آل است.
هر یک از این سبک ها در قالب دیجیتال نیز موجود است. اکثر تلفن‌های هوشمند دارای یک برنامه تقویم داخلی هستند که رویدادها و یادآوری‌ها را از حساب ایمیل متصل شما دریافت می‌کند. علاوه بر مدیریت برنامه روزانه خود، می توانید هشدارها را تنظیم کرده و تقویم خود را طوری پیکربندی کنید که اطلاعات را از برنامه های دیگر مانند یادداشت ها یا یادآوری ها دریافت کند.
 
Google Calendar یکی از محبوب ترین برنامه ریزان دیجیتال است و شامل گزینه های پخش روزانه، هفتگی و ماهانه برای رفع نیازهای شما می شود. یکی دیگر از برنامه ریزان دیجیتالی که مختص دانش آموزان است My Study Life است. این برنامه شامل یک ردیاب تکالیف برای سررسیدها و تکالیف، و همچنین یک تقویم و یک مدیر برنامه کلاس است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برنامه های مدیریت زمان برای دانش آموزان، این پست وبلاگ را بررسی کنید.
 
چگونه از برنامه ریز خود به طور موثر استفاده کنید
در حالی که انتخاب نوع برنامه ریز مناسب مهم است، یادگیری نحوه استفاده موثر از آن تنها راهی است که تأثیر مثبتی بر زندگی شما خواهد داشت.
 
در اینجا پنج نکته برای استفاده حداکثری از برنامه ریز وجود دارد:
 
1. ثبات کلید است
مطالعات نشان داده اند که ایجاد یک عادت جدید تا دو ماه طول می کشد. استفاده از برنامه ریز مستلزم ثبات است و اگر هر روز از آن استفاده نکنید، ابزار موثری نخواهد بود. برنامه ریز خود را درست در کنار تخت خود نگه دارید تا اولین چیزی باشد که صبح از خواب بیدار می شوید. این نه تنها به شما کمک می کند تا عادت نگاه کردن به برنامه ریز خود را پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا برای روز آینده آماده شوید.
 
2. تاریخ ها و مهلت های مهم را فوراً پر کنید
عادت کنید همه تاریخ ها و مهلت های مهم را به محض اطلاع از آنها یادداشت کنید. این باعث می‌شود که پیگیری همه مسئولیت‌هایتان را برای شما آسان‌تر کند و تضمین می‌کند که همه یادداشت‌های شما در یک مکان هستند.
3.) از کدگذاری رنگ برای پیگیری موارد مختلف استفاده کنید
برخی از دانش آموزان کد رنگی تکالیف خود را مفید می دانند یا از رنگ روشن برای کارهای مهم یا یادآوری استفاده می کنند. شما ممکن است تا پنج کلاس مختلف و همچنین تعهدات دیگر در یک روز داشته باشید، و اگر همه این اطلاعات در یک جعبه در یک قلم رنگی با هم جمع شوند، می تواند بسیار زیاد باشد. استفاده از یک رنگ متفاوت برای هر کلاس باعث می شود که به راحتی ببینید چه چیزی در لیست کارهای خود دارید. این روش همچنین می تواند برای یادآوری تولدها و سایر رویدادهای خاص به صورت ماهانه مفید باشد.
 
4.) مسدود کردن زمان را اجرا کنید
مسدود کردن زمان، تمرین برنامه ریزی روز خود از قبل و اختصاص بلوک های زمانی خاص برای وظایف و مسئولیت های خاص است. این به شما کمک می کند تا آنچه را که می توانید به طور واقع بینانه هر روز انجام دهید پیش بینی کنید و به شما امکان می دهد از زمان آزاد خود بهتر استفاده کنید. اختصاص یک زمان مشخص برای تکالیف مدرسه نیز می تواند به شما در بهبود تمرکز و بهره وری کمک کند.
 
5.) از ویژگی های اضافی که برنامه ریز ارائه می دهد استفاده کنید
برخی از برنامه ریزان دارای ویژگی های اضافی در بخش های جلو یا عقب هستند، مانند "تاریخ هایی که باید به خاطر بسپارید"، ردیاب های هدف و گزارش های رمز عبور. بررسی کنید که آیا برنامه ریز شما هر یک از این منابع را ارائه می دهد یا خیر، و اگر چنین است از آنها استفاده کنید.
 
برنامه ریزان شخصی روشی موثر برای سازماندهی زندگی شما هستند و می توانند مهارت های مدیریت زمان شما را به طور مثبت بهبود بخشند. ممکن است برای یافتن آنچه برای شما بهترین کار را انجام می دهد، کمی آزمون و خطا طول بکشد، اما زمانی که روال استفاده از یک برنامه ریز را وارد کنید، قطعاً تغییری در زندگی شما ایجاد خواهد کرد!