سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا استفاده از تقویم برای برنامه ریزی زمان بهتر از پلنراست؟

برنامه ریزی برای روزها، هفته یا حتی ماه کاری است که باید انجام دهیم تا در انجام وظایف به خوبی سازماندهی کنیم. با این حال، ابزار انجام این کار تا به امروز مورد بحث باقی مانده است. بحث بین استفاده از تقویم یا پلنرها است. وقتی نوبت به این بحث می‌رسد، رایج‌ترین مورد از این دو احتمالاً فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. اکثر مردم به نوعی لیست کارهایی دارند. می‌توانید کارهایی را که باید هر روز در محل کار انجام دهید فهرست کنید یا فهرستی از کارهای آخر هفته از همه وظایف خود و کارهایی که انجام خواهید داد ایجاد کنید.

 

با این حال، پس از چند تحقیق و در واقع استفاده از هر دو روش برای یک دوره زمانی، به این نتیجه رسیدم که استفاده از تقویم بهتر است. اکنون، تقویم‌ها آنطور که ما فکر می‌کنیم فقط برای افراد «بسیار شلوغ» نیستند. همه می توانند از تقویم استفاده کنند.

 

در اینجا چند دلیل وجود دارد که استفاده از تقویم بهتر از استفاده از پلنر است.

شما می توانید برای خرید جدیدترین تقویم رومیزی 1401 و سررسید 1401 از واحد سالنامه برگ اقدام کنید.

 

 

مدیریت کارآمد زمان

 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که فهرستی طولانی از کارهایی که نتوانید آن را در یک روز یا در یک بازه زمانی مشخص تکمیل کنید، تنظیم کنید و سپس از انجام ندادن کارها ناراحت شوید؟ خوب، شما تنها نیستید زیرا همه کسانی که از لیست ها استفاده می کنند با شما هستند.

 

آیا می دانید چرا نتوانستید وظایف را به پایان برسانید؟ در اینجا دلیل آن است. شما آن وظایف را با زمان واقعی مطابقت ندادید.

 

با این حال، با یک تقویم، به جای ایجاد یک لیست کور، اساساً در حال پر کردن شکاف های زمانی هستید. شما درمورد اینکه چقدر زمان دارید صادق باشید، سپس وظایف را بر اساس در دسترس بودن خود برنامه ریزی کنید. با تقویم، نمی‌توانید دو کار را در یک بازه زمانی خاص برطرف کنید. وقتی متعهد می شوید که همه چیز را به تقویم خود اضافه کنید، این کار را برای شما دشوارتر می کند که خودتان رزرو کنید.

 

درباره مدیریت زمان مناسب بیاموزید تا بتوانید کارهای دسته‌ای مانند ارسال یادآوری‌های ایمیل، انجام تحقیقات یا تشریح برخی مطالب را امتحان کنید و آن را برای مدت زمان مشخص به تقویم خود اضافه کنید.

 

به تجسم و اولویت بندی اهداف کمک می کند.

 

شما با من موافق خواهید بود که وقتی اهداف شما بصری هستند، آنها را خیلی بهتر اولویت بندی می کنید. ما اغلب وقت و انرژی زیادی را برای انجام هر کاری تلف می کنیم، در حالی که باید وظایف خود را اولویت بندی کنیم و آنچه را که مهم است در برنامه خود قرار دهیم. افزودن کارها به تقویم، آن را به بخشی از هدف تبدیل می کند و باعث می شود که بخواهید آنها را اولویت بندی کنید. افزودن همان کار به لیست کارهایتان باعث ایجاد یک مشکل، یک مشکل می شود. همچنین، افزودن یک کار به عنوان یک برنامه روزانه در تقویم، احتمال اینکه واقعاً آن را انجام دهید و به اهداف خود برسید بسیار بیشتر می کند. 

با تقویم، می توانید برنامه ریزی کنید
 
با تقویم‌ها، می‌توانید کارها را برنامه‌ریزی کنید و به طور رسمی زمانی را برای تمرکز روی یک کار اختصاص دهید. زمانی که برنامه هفتگی یا روزانه خود را برنامه ریزی می کنید، قرار دادن وظایف در تقویم آن را رسمی می کند. وظایفی مانند قرارهای ملاقات مهم را می توان به تقویم اضافه کرد زیرا غیرقابل مذاکره هستند. حتی می توانید فعالیت های روزانه خود را در تقویم قرار دهید. این قطعاً شانس انجام و تکمیل واقعی کارها را افزایش می دهد.
 
بنابراین، اساساً استفاده از یک تقویم می تواند به شما کمک کند حجم کاری خود را گسترش دهید، ضرب الاجل ها را رعایت کنید و ایده روشنی از برنامه های روزانه خود داشته باشید.
 
یادآوری ها و هشدارها را تنظیم کنید
امروزه می توانید از تقویم در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده کنید. به آسانی دانلود یک برنامه تقویم است. همچنین راحت است زیرا می توانید تقویم خود را هر طور که دوست دارید شخصی سازی کنید و حتی یادآورها و هشدارها را تنظیم کنید. اگر فهرست کارهای خود را به اشتباه درج کنید یا حواس‌تان پرت شود، متأسفانه تقریباً هیچ ابزاری وجود ندارد که به شما کمک کند به خاطر بسپارید یا به شما هشدار دهد. از تقویم دیجیتالی خود برای یادآوری زمانی که صورتحساب های خاصی دارید یا جلسه مهمی در راه است به خود یادآوری کنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که یک رویداد یا کار مهم را از دست نمی دهید، حتی می توانید چندین یادآور تنظیم کنید.
 
از تقویم خود برای کاهش ایمیل ها و رزرو جلسات استفاده کنید
 
برنامه ریزی تعداد زیادی از جلسات در یک هفته به معنای ارسال تعداد زیادی ایمیل است. با این حال، با تقویم، لازم نیست همه آن ایمیل ها را ارسال کنید. اگر شخصی نیاز به رزرو وقت با شما دارد، می توانید پیوند دعوت تقویم را برای او ارسال کنید یا پیوند را در امضای ایمیل خود قرار دهید. تصور کنید که با پیوند تقویم در زمان خود صرفه جویی می کنید، به جای اینکه در لیست کارهایتان «پیگیری با جان» را بنویسید تا بعداً آن را فراموش کنید، زیرا هیچ یادآوری وجود ندارد.
 
به طور خلاصه، این مقاله به طور کامل به لیست های انجام کار واگذار نمی شود. اگرچه می توان از آنها در موقعیت های خاص استفاده کرد، اما به طور کلی، تقویم ها بهتر هستند. نظر شما در مورد این مناظره چیست؟ از کدام یک از روش ها استفاده کرده اید و چرا؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
 

منبع: https://uncountablestars.com/why-using-a-calendar-to-plan-your-time-is-better-than-using-a-to-do-list/